Så kan i se om jeres tilmelding til DM er gået igennem :-)

Fil 1 og Fil 2

Dannebrogs 800 års fødselsdag

I dagens anledning inviterede Danmarks-samfundet foreninger i Slagelse kommune til flagets fejring ved et arrangement i henholdsvis Slagelse – Korsør og Skælskør. For Korsørs vedkommende ved et arrangement på Solens Plads fredag den 14. juni 2019.

En halv snes foreninger mødte kl. 15:30 ved Jens Baggesens statuen med de medbragte faner. For Korsør Skytteforening deltog Ole som fanebærer og jeg som fanevagt. Sammen med en delegation fra Flådestationen og Søværnets tamburkorps marcherede vi ad Jens Baggesens gade til Solens Plads hvor der blev holdt et par taler. Marineforeningens sangkor gav prøver på deres kunnen, ligesom tamburkorpset optrådte med musik og sang. Imellem taler og musik viste et hold gymnastik piger hvad de havde lært.

Sluttelig var der overrækkelse af en fane til Korsør IF 2018, samt en ny fane til Korsør Marineforening. Herefter gik vi i samlet trop til Korsør Kirke, hvor der var festgudstjeneste.

I alt en rigtig hyggelig eftermiddag, hvor mange af byens borgere benyttede lejligheden til gratis underholdning.

Se billeder

Ungdoms DM i Vingsted den 23/3 2019

Lørdag den 23 marts drog Ole – Kenneth og jeg til Vingsted som hjælpere for skytterne Magnus Houkjær – Matti Elbæk – Amanda Kristensen – Philip Hougaard og Benjamin Jensen der alle vat tilmeldt årets DM for ungdom.

Det var en spændende tur, hvor skytternes skulle prøve deres færdigheder, under forhold de ikke var vant til. Alene det forhold at 75 skiver for frem og tilbage, samtidig med at de skulle holde den fulde koncentration om deres egen skive. Det viste sig nu ikke som noget problem, alle 5 skød helt op til deres daglige standard – for nogle endda højere, og det var vi 3 hjælpere helt tilfredse med – så et det jo sjovt at være i Vingsted. Også skytterne gav udtryk for tilfredshed. Philip - Benjamin og Amanda deltog for første gang i så stort et stævne, så de var jo ekstra spændte, men klarede det flot.

Riffel:

BK1   Nr. 34 blandt 169 deltagere      Magnus Houkjær             199/9 – 200/10  399/19

BK2   Nr. 13 blandt 205 deltagere      Amanda Kristensen        198/10 – 200/12 398/22

Nr. 53                                       Matti Elbæk                     197/8 – 198/11   395/19

BK3   Nr. 15 blandt 108 deltagere      Benjamin Jensen            194/4 – 197/5     391/9

Nr. 42                                           Philip Hougaard           193/3 – 191/3     384/6

Luftriffel:

BK1 Nr. 50 blandt 141 deltagere        Magnus Houkjær             200/8 – 199/2     399/10

105                                       Matti Elbæk                      197/3 – 198/6     395/9

BK3 Nr. 1               59                          Amanda Kristensen      200/11 – 200/7     410/18

Amanda blev således klassemester. Stort tillykke.

Til Magnus og Amanda var der hovedskydningspræmier for deres 200 point

DSC 0049DSC 0050